וול סטריט ג'ורנל: "ארה"ב ריגלה אחר ראש הממשלה נתניהו"

    שלמה ריזל No Comments on וול סטריט ג'ורנל: "ארה"ב ריגלה אחר ראש הממשלה נתניהו"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה חדשה מאיימת על היחסים בין ישראל לארה"ב. העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' היוצא לאור בניו יורק דיווח הלילה (רביעי) כי הבית הלבן ריגל אחר ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת למרות הוראתו המפורשת של הנשיא ברק אובמה בעבר, לחדול מריגול אחר מדינות ידידות בדגש על צרפת וגרמניה – בעקבות פרשת האזנות לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל לפני כשנתיים.

    על פי הדיווח בעיתון שמבוסס על ראיונות רבים שנערכו עם יותר מ-20 פקידי ממשל שונים בעבר ובהווה בסוכנויות המודיעין האמריקניות – הסיבה לריגול אחר נתניהו – היא הקמפיין המאסיבי שלו נגד הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן ובין היתר צותתו האמריקנים לשיחות של נתניהו עם עוזריו שבהם נשמע נתניהו בדברים שגרמו לכעס אמריקאי ולהידרדרות ביחסים של ישראל לארה"ב.

    עוד דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל' כי בהאזנות שביצעה הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) נקלטו גם שיחות בין בכירים ישראלים למחוקקים אמריקנים ולאנשי הקהילה היהודית בארה"ב. באחת השיחות נשמע בכיר אמריקני אומר כי "זה יהיה נורא אם יתגלה שהממשל הבכיר מאזין לאישים בקונגרס".

    בארה"ב האמינו כי תכני השיחות שנחשפו יסייעו לסכל את הקמפיין של נתניהו נגד שיחות הגרעין עם איראן וכי הוראה מפורשת 'לצוטט לנתניהו' לא יצאה מהבית הלבן אולם גם לא בקשה למנוע את זה.

    עוד עולה מהדיווח הלילה, כי מי שהיה שותף במאמצי נתניהו לסיכול תוכנית הגרעין הוא שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר שאף העביר לארגון אמריקני – יהודי טיעונים שיוכלו להשמיע נגדו לחברי קונגרס, ובענין הזה – דובר מטעם השגרירות הכחיש את הטענות, ואמר כי "ההאשמות הן קשקוש מוחלט", דברי הדובר.

    לא התקבלה תגובה מהממשל הישראלי או האמריקני ולא ברור מי עומד מאחורי ההדלפה אך ההשערה היא כי גופים יהודיים הקשורים לישראל הם שהדליפו לעיתון אחר את ההקלטות במטרה לחשוף את פניו העוינות של אובמה כלפי ישראל.



    0 תגובות